استاندار کرمان در دیدار با «همایون اسعدیان» مدیرعامل خانه سینما، بر اهمیت برندسازی کرمان تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیتهای هنر و سینما، قصد داریم تصویر واقعی و جذاب استان را به مردم ایران و جهان معرفی کنیم...
محمدعلی طالبی با اشاره به برنامههای استان در حوزه گردشگری گفت: استان کرمان در دهههای گذشته جزو سه مقصد اصلی گردشگری ایران بود، اما به دلایل مختلف، امروز این جایگاه را از دست داده است. استاندار کرمان با تأکید بر احیای جایگاه گردشگری استان اظهار داشت: متأسفانه بین سالهای ۹۴تا ۹۷، زمانی که کشور شاهد رشد شدید گردشگران خارجی بود، استان کرمان از این فرصت محروم بود، در حالی که این خطه دارای ظرفیتهای عظیم تاریخی، طبیعی، میراث فرهنگی و صنایع دستی است. طالبی به اقدامات انجام شده در دولت وفاق ملی در حوزه گردشگری و سرمایهگذاری استان در ۹ماه گذشته اشاره کرد و افزود: استان کرمان در جذب سرمایهگذاری خارجی و توسعه انرژی خورشیدی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است که نشاندهنده روند تغییرات جدی در استان است. وی همچنین به شعار «لبخند دنیا به کرمان ۱۴۰۵» اشاره کرد و گفت: برنامههای ویژهای برای معرفی کرمان در کشور در دستور کار داریم تا این استان به کانون توجه تبدیل شود. استاندار کرمان برندسازی را یکی از مولفههای اصلی این مسیر دانست و افزود: باید به گونهای عمل کنیم که با شنیدن نام کرمان، علاوه بر بزرگان این دیار مانند شهید سلیمانی و آیتالله هاشمی رفسنجانی، ظرفیتها و پتانسیلهای اقتصادی و صنعتی استان مانند معادن بزرگ، خودروسازی و هوش مصنوعی نیز در ذهنها تداعی شود. طالبی بخشی از این برندسازی را بر عهده حوزه فرهنگ و هنر از جمله سینما دانست و گفت: جهتگیریهایی به سمت سینما، تلویزیون و هنر داریم تا تصویری واقعی و زیبا از کرمان به مردم ایران و حتی جهان ارائه کنیم. وی همچنین افزود: استان کرمان در بسیاری از حوزهها جزو سرآمدهای کشور است، اما تاکنون به خوبی معرفی نشده است. برای معرفی ظرفیتهای استان نیازمند همراهی و کمک حوزه هنر، به ویژه سینما گزارش به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این دیدار موضوع ساخت فیلم سینمایی بلندی با حمایت مؤسسه «اوج»، تهیهکنندگی همایون اسعدیان و کارگردانی یکی از کارگردانان جوان رفسنجانی در شهرستان رفسنجان نیز مطرح شد.